Logowanie / Rejestracja
Szukaj Zaawansowane (plugin)


Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 Głosów - 1.5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Warszawa: Most Północny
18-03-2011, 14:29
Post: #1
Budowa Mostu Północnego w Warszawie

2011

21 kwietnia 2009 Wojewoda Mazowiecki wydał pozwolenie na budowę trasy i mostu Północnego na odcinku od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej z rygorem natychmiastowej wykonalności. Dzięki temu Prezydent m.st. Warszawy mogła od razu przystąpić do podpisania umowy na budowę przeprawy z wykonawcą.

Odcinek trasy o długości 3,4 km wraz z przeprawą mostową powstanie w 32 miesiące. Koszt budowy wyniesie 976 618 384 zł. Pierwszym zadaniem wykonawcy będzie sporządzanie harmonogramu prac oraz projektu organizacji ruchu. Kierowcy zyskają nowy, wygodny przejazd a rowerzyści kolejną trasę rowerową, która przybliży ich do Puszczy Kampinoskiej. Osoby korzystające z komunikacji miejskiej będa mogły szybko i komfortowo dostać się do stacji metra na Młocinach. Zaraz po otwarciu nowej przeprawy rządowa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpocznie długo oczekiwaną modernizację mostu Grota-Roweckiego i uzupełni w ten sposób północny fragment ekspresowej obwodnicy miasta.

Prace zrealizuje międzynarodowe konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol-Aqua z Piaseczna. Partnerami przedsięwzięcia są:

* Sando Budownictwo Polska z Warszawy,
* Construcciones Sanchez Dominigues - Sando z Madryt,
* Kromiss - Bis z Częstochowy.

W ramach podpisanej umowy wybudowana zostanie trasa o parametrach drogi główne ruchu przyspieszonego, zapewniająca kierowcom w podstawowym przekroju po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Przebudowane także będą drogi sąsiadujące z trasą oraz wybudowane ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Projekt przewiduje budowę 3 sygnalizacji świetlnych oraz oświetlenia ulicznego. Powstanie również trasa tramwajowa o łącznej długości 3800 m. Prace uwzględnią także przebudowę całej infrastruktury podziemnej, znajdującej się w rejonie trasy.

Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795m. Konstrukcyjnie złożą się na nią trzy niezależne obiekty inżynierskie:

* jezdnia północna,
* jezdnia południowa,
* trasa tramwajowa wraz z ciągiem rowerowo-pieszym

Wszystkie o konstrukcji stalowej zespolonej, posadowione na palach o średnicy 150 cm.. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe będą częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m.

Węzeł Pułkowa na lewym brzegu Wisły składał się będzie z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych. Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki to 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murów oporowych.

Most w liczbach:

* łączna długość 15 wiaduktów -ok. 1030 m, o rozpiętości od 17 m do 23 m
* łączna długość 18 ścian oporowych –ok. 2500 m, o wysokości od 1,4 m do 9,3 m
* do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej
* całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t
* łączna długość chodników dla pieszych wyniesie ok. 8,3 km, ścieżek rowerowych 6,1 km.

Budowa Mostu Północnego szczególnie ucieszy mieszkańców Białołęki, do tej pory skazanych na
korki na moście Grota-Roweckiego i drogach dojazdowych do niego. To jedyna przeprawa północnej części Warszawy, która nie jest już w stanie przenieść tak dużego natężenia ruchu. W godzinach szczytu porannego na lewy brzeg Wisły przejeżdża nim ponad 7 tys samochodów w ciągu godziny - to najwięcej ze wszystkich mostów w Warszawie.

Historia budowy mostu Północnego sięga roku 2004, kiedy to ówczesne władze ogłosiły konkurs na opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej przyszłej przeprawy. Niestety ani ten ani kolejne konkursy i przetargi nie doprowadziły do rozpoczęcia prac budowlanych bo ich rozstrzygnięcia z powodu popełnionych przez urzędników błędów były unieważniane. W lipcu 2006 r komisarz Warszawy ogłosił kolejny przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie trasy i mostu (formuła „zaprojektuj i buduj”). Złożone oferty zaszokowały cenami – najniższa opiewała na ponad 1,6 mld zł, czyli niemal trzykrotnie więcej niż zarezerwowano na ten cel w budżecie miasta. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz z tego powodu przetarg unieważniła. Władze miasta zdecydowały się na ogłoszenie dwóch postępowań – najpierw na projekt a potem na budowę. Odstąpienie w 2007 r. od koncepcji zamówienia w jednym przetargu dokumentacji projektowej wraz z realizacją prac budowlanych (“zaprojektuj i wybuduj”), pozwoliło miastu zaoszczędzić ponad 600 mln złotych. Taka jest bowiem różnicą pomiędzy najniższą ofertą, która wpłynęła w unieważnionym w styczniu 2007 r. przetargu na projekt i budowę trasy, a kosztem obecnie realizowanego projektu wraz z oddzielnie zleconymi pracami budowlanymi.

Wykonawcą dokumentacji projektowej pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego jest biuro projektowe Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft GmbH. Umowa na projekt mostu podpisana została w czerwcu 2007 r. i opiewała na kwotę 15,8 mln złotych. Dokładnie po roku, w czerwcu 2008 r. ogłoszony został przetarg mający wyłonić wykonawcę robót budowlanych.
Do końca maja 2009 gotowa będzie również dokumentacja projektowa kolejnego fragmentu Trasy Mostu Północnego - od węzła z ul. Pułkową do węzła przesiadkowego “Młociny”. Długość odcinka to ok. 1 km. Jeszcze w tym roku planowane jest podpisanie umowy na realizację robót budowlanych.

W budżecie miasta są także środki finansowe na zaprojektowanie oraz budowę odcinka Trasy Mostu Północnego od ul. Modlińskiej do ul. Płochocińskiej (długość 4,1 km). Przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej ogłoszony zostanie już w maju 2009.

W kolejnych etapach realizowane będą odcinki:

* od węzła przesiadkowego „Młociny” do Trasy NS (długość ok. 1,5 km)
* od ul. Płochocińskiej do granicy miasta w kierunku wschodniej obwodnicy (długość ok. 4,5 km)

Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.

oddanie, postęp prac 2011, mapa, wizualizacja, zdjęcia z budowy

mostpolnocny.warszawa.pl

Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
29-03-2011, 12:41
Post: #2
Kosz budowy mostu Północnego wzrośnie o kolejne 100 mln złotych

O 100 mln złotych mają się zwiększyć koszty budowy mostu Północnego. Spowoduje to zmniejszenie dotacji na inne drogi. Przesunięty w czasie został projekt poszerzenia permanentnie zakorkowanej ul. Łodygowej oraz przedłużenia Kijowskiej w stronę Targówka.

- Most Północny, to jedna z priorytetowych inwestycji. Żeby oddać go pod koniec tego roku musimy dołożyć 95 mln zł. To pozwoli nadgonić opóźnienia, które spowodowała zeszłoroczna powódź – mówi "Gazecie Stołecznej" Marcin Ochmański, rzecznik ratusza.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych stwierdza, że dodatkowe pieniądze niezbędne są m.in.: na jednoczesny montaż trzech przęseł, dwóch drogowych i jednej tramwajowej. Jednak większość z dodatkowych 95 mln zł pochłoną wydatki, które wyniknęły w czasie prac, a nie zostały uwzględnione we wstępnym kosztorysie.

most północny w Warszawie, Warszawa most północny, inwestycje drogowe w stolicy, ratusz informuje, zmiany inwestycji w Warszawie, Warszawa ulica Łodygowa, przedłużenie Kijowskiej, trasa Świętokrzyska

naszemiasto.pl/artykul/820314,most-polnocny-pochlonie-dodatkowe-100-mln-zl-ratusz,id,t.html?kategoria=666#207580efdc50cd93,1,3,60

Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
14-04-2011, 15:58
Post: #3
Cytat:Drugie przęsło Mostu Północnego już w czwartek zostanie załadowane na barkę, którą wyruszy w 500 kilometrową drogę do Warszawy.

Przęsło stoi obecnie w porcie w Gdyni i jest już przygotowane do załadunku.

Tymczasem pierwsze przęsło, które pod koniec marca tą samą drogą trafiło do stolicy, już na początku tygodnia zostanie podniesione i zamontowane na konstrukcji mostu.

tvn warszawa
Odpowiedz cytując ten post
19-04-2011, 19:50
Post: #4
Przełomowy moment na budowie mostu Północnego: w poniedziałek tuż po godz. 19 podnoszone z barki przęsło zrównało się z resztą konstrukcji. - Mamy nadzieję, że most będzie przejezdny pod koniec roku - deklaruje wiceprezydent Jacek Wojciechowicz.

[Obrazek: z9459589W,Operacja-podnoszenia-srodkoweg...ocnego.jpg]

Gazeta Wyborcza Stołeczna
Odpowiedz cytując ten post
20-04-2011, 09:36
Post: #5
No byłoby bardzo fajnie, ale coś mi się nie chce wierzyć że Nasi robotnicy wyrobią się z terminami ;p
Ostatnio jakaś budowa na moim osiedlu przeciągnęła się o PÓŁ ROKU, także nie wierzę że z tym mostem im się uda. Wesołek
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
13-02-2012, 20:25
Post: #6
ss 2 3
Odpowiedz cytując ten post
01-04-2016, 12:14
Post: #7
I wyrobili się bez najmniejszego problemu!
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

Kontakt | Strona Główna | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja Mobilna | RSS | Regulamin Forum